Om oss

Sollentuna Omsorg startades 2012. Idag är vi verksamma i fyra olika kommuner med ca 70 kunder som valt oss som sin utförare.  Vi har 24 medarbetare av vilka fyra jobbar med chefskap och administrativa uppgifter och 20 medarbetare som jobbar ute hos våra kunder.

 

I vårt team ingår läkare, sjuksköterska, undersköterskor och vårdbiträden. Ca 60 % av vår styrka är antingen undersköterskor eller har högre omvårdnadsutbildning. Alla kan tala svenska men vi har även personal som talar engelska, spanska, arabiska, persiska, turiska, swahili och tigrinja.

 

För att säkerställa kvalitén av de tjänster som erbjuds till våra kunder, jobbar vi efter SOSFS 2011:9 som är ett ledningssystem för systematiskt kvalitetsarbete. Detta för att uppfylla kraven som ställs av socialstyrelsens föreskrifter och allmänna råd.

 

Läs mer om oss och vår styrelse på allabolag.se

Varför välja oss

Hög kontinuitet

Innebär att du slipper se nya ansikten hemma hos dig varje gång du ska få besök av oss.  Majoriteten av dina tjänster och insatser kommer att utföras av endast två personer.

Tillgänglighet 

Våra kommunikationsvägar är enkla och du kommer alltid snabbt och enkelt i kontakt med den du söker.

Vår personal

Våra anställda är sjuksköterskor, undersköterskor eller innehar relevant omvårdnadsutbildning. Vid särskilda behov eller önskemål (ex. demens, språk) skickar vi personal med rätt kompetens. 

Kontinuitet enligt vår standard

Vi garanterar din kontinuitet. Vår personalomsättning är låg och våra kunder slipper se nya ansikten varje gång de får besök av hemtjänst och träffar alltid personal som har rätt kompetens.

Tillgänglighet på Sollentuna Omsorg

Är på hög nivå. Vår ledning är alltid tillgänglig och svarar gärna på dina frågor eller hjälper till med dina processer via olika kommunikationsvägar alla dagar i veckan.

Jobba hos oss

Vi expanderar och söker därför ny personal kontinuerligt. Är du kanske rätt person för oss? Skicka in dina uppgifter till oss så återkommer vi till dig när vi rekryterar.